Zápis výboru SVJ z 4.9.2025
Předkládáme zápis ze zasedání výboru SVJ.
Omlouváme se, tentokrát je to opravdu dlouhé, řešili jsme spoustu bodů.
Zápis číslo 004 ze zasedání výboru SVJ z 04. 09. 2025
Přítomni: Aleš Kerner, Petr Balvín, Petr Šmíd, František Šmíd
Omluven: Jan Maxa
Program:
- Výsledky zápisu do veřejného rejstříku a komunikace bývalého vedení
- Účetní zprávy
- Revizní komise – společná schůzka
- Pí Braumüller – stížnost na zvýšení nájmu za nebytové prostory
- Společné prostory – pronájem
- Oprava kohoutů, čištění – hlavní uzávěry vody
- Směrnice 001 – oběh účetních dokladů
- Vyklizení nepořádku ze sklepů
- Výměna zámků – kolárny
- Oprava okna – kolárna 135
- Oprava katrů
- Informace o průběhu akcí
- Zatékání vody – vchod 133
- Oprava výtahů 133 a 135
- Check-listy
- SIPO – aktualizace údajů
- Smlouva VHS – aktualizace
- Opravy plynových zařízení
- Kontrola četnosti úklidu
1. Výsledky zápisu do veřejného rejstříku a komunikace bývalého vedení
28.8.2025 byly zvolený Výbor (ze dne 24.6.2025) a Revizní komise (taktéž z 24.6.2025) zapsány do veřejného rejstříku. Z původního Výboru zůstal i s původním zápisem p. František Šmíd, kterému mandát končí 10.12.2025.
Odkaz na zápis v rejstříku
Bývalá předsedkyně pí Braumüller se s novým výborem na předání „úřadu“ nesešla. Klíče vložila do schránky p. Šmídovi staršímu a vložila hotovostní pokladnu do banky a v kanceláři SVJ udělala „zápis o předání“.
P. Havlíček předal účetnictví za rok 2024 a předělané závěrky za rok 2023 a 2024 cca týden po slíbeném termínu. Závěrky stejně nemůžeme použít. Odeslal také závěrky za předchozí roky na rejstříkový soud.
Ač na shromáždění říkal, jak je již vše chybějící vyřízeno a podáno, tak nebylo. Chybějící přehledy a přihlášky na ČSSZ podal (on nebo Breny) 7.7.2025 a na zdravotních pojišťovnách neprovedl odhlášení členů původního výboru.
Přiznání za srážkovou daň za rok 2024 podal až 13.8.2025!
Od 24.6.2025 poslal p. Kerner p.Havlíčkovi a pí Braumüller několik dotazů na účetní doklady a některé postupy. Do dnešního dne jsou bez odezvy.
5.9.2025 – během tvoření zápisu jsem obdržel od pí Jarošové (Breny) opravené faktury za zpracování účetnictví, které jsem požadoval z důvodu neuvádění správného názvu společenství na fakturách.
2. Účetní zprávy
Přístup k datové schránce dostali členové výboru 29.8.2025.
P. Kerner obeslal všechny používané zdravotní pojišťovny s požadavkem na výpis pohybů a na sestavu závazků a pohledávek. U zdravotních pojišťoven tedy probíhá/proběhla kontrola.
Výsledky kontroly máme od dvou pojišťoven ČPZP, kde bylo vyúčtováno dlužné pojistné a penále a VZP, kde bylo provedeno totéž. U VZP je to příznivější, protože tam už proběhla jedna kontrola loni.
Čekáme ještě na VOZP a MVČR.
Dále čekáme na výpis pohledávek a závazků od finanční správy, tam to dle předběžných výpočtů bude horší. A předpokládáme hlavně vyčíslené penále. Dle předběžných výpočtů na zálohovém účtu u finanční správy chybí necelých 18000 Kč. Co z toho je dluh a co je penále zjistíme až dle vyčíslení.
P. Kerner prošel výpisy od pojišťoven a část dokladů v kanceláři, které byly určeny v pytli k likvidaci a z tohoto bylo zjišťěno, že problémy se zdravotními pojišťovnami a finanční správou nejsou až otázkou poslední doby. Penále ve výši několik tisíc bylo nalezeno již v roce 2010 a i dalších. A neustále požadavky o doložení přehledů, upomínky a také neplnění úvěrové smlouvy na opravu domu, kde nebyly předloženy dokumenty – závěrky. O těchto věcech do doby založení datové schránky musela vědět minimálně pí Braumüller a po založení datové schránky minimálně p. Havlíček, který tyto problémy (potažmo jeho firma Breny), způsobil.
František Šmíd nám řekl, že ostatní členové bývalého Výboru o těchto problémech nebyli nikdy informováni. P. Kerner, jako bývalý člen revizní komise, nikdy o těch problémech také nebyl informován. Naopak mu byly zapřeny. Protože jeden z dotazů vždy byl, zda nemáme dluhy, pohledávky a zda neplatíme nějaké penále. Nikdy nic nebylo přiznáno.
Letošní účetnictví je hotové za měsíce 1-6/2025. Včetně dopočítání dlouhodobé zálohy (fond oprav). Ještě se budou stavy budou mírně měnit po doplacení nedoplatků a penále. Vyčíslení penále bude poté předáno pí Braumüller a p. Havlíčkovi. P. Havlíček platil z účtu a pí Braumüller kontrolovala platby (chodila jí potvrzení).
K dnešnímu dni nemáme žádné pohledávky na členy SVJ, zálohy jsou placeny řádně a kontrolovány měsíčně, faktury jsou placeny též řádně. Čekáme jen na vyčíslení penále a nedoplatků od institucí.
Všichni členové Výboru i Revizní komise mají přístup k datům SVJ, tedy účetním dokladům, revizím, smlouvám atd. Vše nové je postupně ukládáno a starší doklady (revize, smlouvy) budou postupně scanovány do elektronické podoby.
3. Revizní komise – společná schůzka
Za revizní komisi se výborové schůze zúčastnil p. Křenek a byl přítomen po celou dobu schůze. Společná schůze s p. Kernerem a Revizní komisí je dohodnuta na 11.9.2025 od 19:00.
4. Pí Braumüller – stížnost na zvýšení nájmu za nebytové prostory
Pí Braumüller vznesla 5.8.2025 námitku ke zvýšení nájmu za nebytové prostory schválené výborem 17. července 2025.
„Dobry den,
v navaznosti na Zapis c. 002 ze zasedani vyboru SVJ dne 17.7.2025 vznasim namitku na zvyseni najmu za pronajimane prostory v domech Studentu 133 – 135, Kutna Hora, o kterem jste jednali na vasi schuzi vyboru.
Dle Usneseni shromazdeni Spolecenstvi vlastniku jednotek domu 133 – 135, KH ze dne 31. kvetna 2006, bylo v bode c. 13 nabidnuto po dohode s tehdejsim vyborem uskladneni predmetu na dobu nezbytne nutnou za castku 10,- Kc. / denne / m2.
Takze pouze shromazdeni muze tyto limity nechat schvalit.
Tato castka a ani limit doby pronajmu nebyl stanoven, vzdy se jednalo o domluvu mezi obema ucastniky, vyuctovavana castka byla zahrnuta do plateb do Fondu oprav.
Prosim o vasi odpoved
Dekuji Braumuller Ivana“
Pro kontrolu uvádíme bod schválený Výborem.
„V našem domě má každý vlastník možnost si na 30 dní pronajmout společné prostory za účelem uskladnění svého majetku např. při stěhování, malování, opravách bytu, apod. za 10 Kč/m2/měsíc.
Ale máme tři vlastníky, kteří si pronajímají společné prostory dlouhodobě. Je tedy správné, aby při dlouhodobém pronájmu pro své potřeby přispívali do společných financí minimálně stejně, jako všichni ostatní. Od 1.9.2025 zvyšujeme pronájem za tyto dlouhodobě pronajímané prostory (nad 30 dnů) na výši dlouhodobé zálohy (fond oprav), pro tento rok je to tedy 28 Kč/m2/měsíc a v dalších letech bude kopírovat výši příspěvků na dlouhodobou zálohu (fond oprav) tak, jak se bude zvyšovat.“
p. Kerner na mail pí Braumüller reagoval hned 5.8.2025.
Byla to delší reakce, zde je umístěn jen výtah. Pro případné nahlédnutí je kdykoliv k vyžádání a bude text emailů uložen i u zápisu v kanceláři SVJ.
- Nové stanovy od roku 2015 nikde výslovně nezakazují a nenařizují, kdo určuje výši nájmu za nebytové prostory
- Díky netvoření směrnic (nebo alespoň nějakých postupů nelze dohledat téměř nic, musí se procházet všechny zápisy) není vůbec jasné proč byl dočasný pronájem povolen na tak dlouhou dobu, když to má být na „dobu nezbytně nutnout“. Pí Braumüller má jednu místnost od 19.9.2011. Předtím měla místnosti dvě, po jakou dobu, se p. Kernerovi nepodařilo dohledat. Kdykoliv se propůjčovala místnost někomu jinému, po dobu opravy, bylo v zápise napsáno, za jakým je to účelem a po jakou dobu.
- Navíc po celou dobu pronájmu bylo účtování nájmů prováděno špatně. Postup, jak pí Braumüller popisuje, zahrnování do „fondu oprav“ je účetně úplně špatně.
- Výbor nepovažuje trvalý pronájem za dočasný… Proto přistoupil k navýšení nájmu nad jeden měsíc. V případě, že by se to Shromáždění nelíbilo, může naše rozhodnutí přehodnotit.
Pí Braumüller byla pozvána na schůzi Výboru, ale oznámila že nepřijde, protože neví, proč by měla zase vysvětlovat, proč má pronajatou místnost a na jak dlouho. A že neví, co by mohla na tom zvrátit.
Zároveň nám oznámila, že místnost uvolní do konce měsíce září a předá nám klíče.
5. Společné prostory – pronájem
Na shromáždění byl vznesen dotaz „Kdo si pronajímá společné prostory a jak je zpoplatněno?“
K dnešnímu dni si nebytové prostory pronajímají:
Pí Braumüller – místnost mezi vchody 134 a 135
Suchánek – malá místnost, cca 1m2
Vavák – malá místnost, cca 1m2 – z útržkovitých informací víme, že do konce volebního období měl místnost jako průběžný sklad pro SVJ, od konce volebního období si ji pronajímá.
Bohužel k pronájmům jsem nikde nic nenašel. Spousta vlastníků ani neví, že se v domě něco takto pronajímá.
P. Vaváka i p. Suchánka se p. Kerner osobně dotáže, zda mají s novou cenou problém či nikoliv. Ale doposud se nám nikdo neozval, krom pí Braumüller.
Výbor se předběžně dohodl, že navrhne na Shromáždění zrušení částky 10 Kč / m2 u krátkodobých pronájmů. Tedy u těch, kdy si někdo potřebuje odložit věci na dobu nezbytně nutnou, po dobu stěhování, malování, přestavby. O výpůjčce rozhoduje výbor a ví komu to povolí a na jakou dobu. A zpracování těchto drobných plateb stojí mnohem více času, než je finanční přínos.
Místnost, která bude uvolněna, bude použita pro výše uvedené účely.
6. Oprava kohoutů, čištění – hlavní uzávěry vody
Při zjišťování možných problémů s teplou vodou bylo zjištěno, že musíme vyřešit hlavní uzávěry vody ve všech třech vchodech.
Kdysi, při opravě, byly vyměněny jen kohouty za vodoměrem a filtrem. Kohouty před filtrem a vodoměrem zůstaly původní. Bohužel jsou v nepoužitelném stavu. V případě poruchy těsnosti vodoměru, nebo trubky před vodoměrem, je jediná možnost uzavření až venku v chodníku…
No a díky tomu, že by se voda musela uzavírat až v chodníku, není možnost pravidelného čištění a výměny sítek ve filtrech. Takže neprobíhalo čištění. Nevíme, zda nám tato oprava vyřeší tlaky vody (případné zanešené filtry), ale je nutné ji udělat.
Předběžná cena opravy havarijního stavu je do 50000 vč. DPH za celý dům.
7. Směrnice 001 – oběh účetních dokladů
p. Kerner vytvořil Směrnici 001 – oběh účetních dokladů, přijetí schváleno – 4 hlasy pro
Bude přiložena k zápisu, bude vytvořen šanon pro směrnice a bude vystavena na webu Společenství.
8. Vyklizení nepořádku ze sklepů
Výbor žádá vlastníky a nájemníky, aby uklidili nepořádek ze sklepů a koláren/kočárkáren do 31.10.2025.
Krabice, nábytek, zbytky nábytku, dveře, pytle s „odpadem“, sedačky…
Bylo by také dobré se zamyslet nad tím, zda potřebujete nepoužívaná kola, která stojí kolárnách zaprášená, s vypuštěnými pneumatikami apod….
9. Výměna zámků – kolárny
Ke konci října 2025 budou vyměněny zámky v obou kolárnách. Nevíme, kdo za ty dlouhé roky má přístup, kolik klíčů je v oběhu, komu zůstaly klíče po odstěhování apod.
Na vývěskách bude pověšena tabulka, do kterého se do 15.10.2025 zapíšou všichni, kdo budou chtít klíč od kolárny a mají tam umístěné kolo nebo kočárek.
1 klíč bude zdarma, další za poplatek.
Bylo by také vhodné označit používaná kola, viz předchozí bod.
10. Oprava okna – kolárna 135
Při sekání trávy bylo rozbito okno u kolárny ve vchodě 135. Škoda je nahlášena u Technických služeb a 11.9.2025 bude zaměřeno okno a objednána výměna. Opravu platí Technické služby.
11. Oprava katrů
Ve vchodě 134 již oprava katru proběhla. Zjištěny byly závady i ve vchodě 135 a 133 (prasklé panty), je objednána oprava. Ve vchodě 135 bylo také vyměněno nefunkční Brano p. Petrem Šmídem a p. Maxou.
12. Informace o průběhu akcí
Uzavřená výběrová řízení:
– Ista – dálkové odečty – podepsaná smlouva, akce v běhu.
– Oprava výtahových budek – před podpisem smlouvy, akce v běhu, p. Petr Šmíd připraví komentáře a úpravy ke smlouvě.
– Elektřina – Laval (výměník) – smlouva podepsána, akce v běhu
– Pojištění domu – smlouva podepsána, pojištění platí od 8.9.2025 00:00
K elektřině – situace se na trhu opět obrací, začínají být opět výhodné dlouhodobější smlouvy. Aktuální dodavatel, ČEZ ESCO nenabídl smlouvu dobu určitou. Proto přecházíme s odběrným místem pro Laval k Innogy, kde budeme mít úsporu několik tisíc. Další odběrná místa zatím zůstávají, budou zrušena akcí „sloučení odběrných míst“.
K pojištění – máme novou smlouvu. Stará smlouva nebyla aktualizována od roku 1999! Máme pojistku starou 25 let pouze na základní živly… Nová pojistka kryje podstatně více rizik, a má podstatně vyšší pojištění odpovědnosti jak pro SVJ, tak pro výbor. Staré pojistky byly vypovězeny.
V řešení:
– Dveře – probíhá výběrové řízení
– Stříšky – probíhá výběrové řízení
– Kamerový systém – řešíme, bude probíhat částečně svépomocí.
– Sloučení odběrných míst – řešíme, bude probíhat částečně svépomocí
– Fotovoltaika, zatím neřešíme.
13. Zatékání vody – vchod 133
Rada města Kutná Hora doporučuje zastupitelstvu města Kutná Hora schválit smlouvu o místění stavby odtokového žlabu u části bytového domu čp. 133-135 v ulici Studentů.
Zastupitelstvo bude 16.9.2025.
Odtokový žlab by měl řešit havarijní stav zatékání vody do vchodu 133. Odvede vodu od domu u a měl by zabránit tomu, aby voda zatékala až k domu a stála tam a vsakovala se přímo u zdi. Bude to vytvořeno obdobně jako u vchodu 135.
14. Oprava výtahů 133 a 135
Při kvartální kontrole výtahů 1.9.2025 byla vyměněna záložní baterie ve vchodě 135 a záložní baterie a nouzový zdroj ve vchodě 133.
- Maxa poptá u společnosti Výtahy Petersik proškolení minimálně dvou členů výboru pro nouzové vytažení lidí z výtahu.
15. Check-listy
Vzhledem k tomu, aby byla zajištěna alespoň částečně predikce možných závad a oprava závad stávajících, Výbor přistoupí k tvorbě check-listů (kontrolních fomulářů). Podle nich se v definovaných intervalech projde dům a zapíšou se nalezené závady.
Před těmito úkony bude provedena pasportizace, tedy nafocení celého domu a první kontrola a zjištění aktuálního stavu. Proti tomuto stavu budou poté prováděny kontroly. Při zjištění nových závad bude vše zaevidováno a řešeno.
Samozřejmě budeme rádi, pokud i nadále budou vlastníci a nájemníci hlásit vzniklé závady sami, aby je bylo možno řešit co nejdříve.
16. SIPO – aktualizace údajů
P. Aleš Kerner zajistí aktualizaci údajů u České pošty pro zasílání podkladů na SIPO tak, aby faktury nechodily v papírové podobě a měli jsme tam zavedeny aktuální členy Výboru. Budou tam zavedeni p. Aleš Kerner a p. Petr Balvín.
17. Smlouva VHS – aktualizace
P. Kerner při pořizování letošních faktur zjistil, že VHS nám dle aktuální smlouvy nesprávně účtuje poplatky za srážkovou vodu. Jsou nesprávně uváděny metry čtverečné za nebytové prostory určené k podnikatelské činnosti. Smlouva bude dle dohody s VHS aktualizována.
18. Opravy plynových zařízení
P. František Šmíd připomíná, že proběhne oprava plynových zařízení dle následujícího harmonogramu:
vchod 133 – 15.9.2025 – 8 – 16 hod.
vchod 134 – 16.9.2025 – 8 – 16 hod.
vchod 135 – 17.9.2025 – 8 – 16 hod.
19. Kontrola četnosti úklidu
Pí Zárubová na schůzi Shromáždění požadovala rozpis úklidu. P. Aleš Kerner ji poslal fotografii zápisu úklidu za poslední období.
Zapsal Aleš Kerner 05.09.2025, schůze probíhala od 19:00 do 21:45